Wat staat jou in de weg om vol zelfvertrouwen je cliënten te ontvangen in je praktijk?

Ben jij ook wel eens onzeker over de inrichting van je praktijk?
Voel je je ongemakkelijk om cliënten te ontvangen?
Of schaam je je misschien zelfs een beetje over de inrichting?

5 tips om met een zelfverzekerd gevoel cliënten te ontvangen in je praktijk

Wanneer je je onzeker voelt over je praktijkinrichting, kost je dat energie. Het roept gevoelens van onzekerheid, frustratie en onvrede op. In het contact naar je cliënten zorgt het voor onduidelijkheid, non-professionaliteit en het geeft een amateuristische indruk.

Je onzeker voelen over de inrichting van je praktijk staat zelfs de groei van je bedrijf in de weg. Want als jij je te onzeker voelt om cliënten te ontvangen omdat je praktijkinrichting niet representatief is, hoe kan jouw praktijk dan groeien en bloeien?

Ga dus snel met onderstaande tips aan de slag en zorg voor een goed ingerichte praktijkruimte die zelfverzekerd maakt!

1) Als een vis in het water.

Zorg ervoor dat je helemaal in je element bent in je praktijkruimte. Dat het voor jou een heerlijke plek is om te zijn, te werken en cliënten te ontvangen. Een ruimte zonder storende elementen of dingen die je irriteren. En plek waar je inspiratie en energie krijgt. Kies kleuren, meubels en accessoires waar je blij van wordt.

2) Gevoel van trots.

Wanneer je trost bent op hoe je praktijk is ingericht, verdwijnt onzekerheid als sneeuw voor de zon. Een goed gevoel over je praktijk maakt dat je je praktijk graag laat zien en je praat er met plezier over. Trots zijn op je praktijk maakt zelfverzekerd. Je voelt je zelfs zekerder over het uitoefenen van je vak. Dus zorg dat jij trots bent op je praktijkinrichting.

3) Professionele uitstraling.

Met de inrichting van je praktijk geef je een visitekaartje af. Hier wordt zelfs vaak de eerste indruk gevormd. Dat betekent dat wanneer je praktijk professioneel is ingericht, je je ook direct een stuk zekerder voelt omdat dit jouw kwaliteiten weerspiegelt. Zorg er dus voor dat je praktijk geen manusje van alles is en vol staat met allerlei prullaria of oude meubels. Met een professionele inrichting maak je een goede indruk en het geeft je een dosis zelfvertrouwen om er je cliënten te ontvangen.

4) Warm welkom.

Zorg voor een warm welkom, een fijne ontvangst. Zo kun je met een gerust hart je cliënten ontvangen. Als je weet dat ze zich op hun gemak voelen in je praktijk, maakt je dat niet langer onzeker, maar juist zelfverzekerd. De entree en wachtkamer zijn dan ook heel belangrijk. Creëer hier een prettige sfeer met rustige kleuren, aangename materialen en comfortabel zittende stoelen.

5) Persoonlijke touch

Maak het persoonlijk. Ook als je de ruimte deelt met collega’s. Zorg ervoor dat ieder van jullie elementen mag toevoegen aan de ruimte die ervoor zorgen dat jullie je allemaal op je gemak voelen. Let op; ik heb het hier niet over familiefoto’s en vakantie kiekjes. Kies liever iets moois uit voor aan de wand, een accessoire of kies voor bepaalde kleuren waar jullie je allemaal goed bij voelen. Laat zien waar jij voor staat zodat je congruent bent in de communicatie naar je cliënten.

Bonustip:

Zorg ervoor dat je praktijkinrichting voldoet aan de volgende 5 pijlers: rustgevend, sfeervol, professioneel, inspirerend, cliëntvriendelijk en ik weet zeker dat je in het vervolg zelfverzekerd je cliënten ontvangt in je praktijk.

Verlang jij er ook naar om met een gevoel van zelfverzekerdheid je cliënten te ontvangen?
En kan je hier wel wat hulp bij gebruiken?
Ik geef iedere maand 5 gratis Inspiratiesessies weg. Klik hier voor meer informatie.

2 reacties

  1. Een aanrader! Neem Lotte als adviseur en je praktijk ziet er uit als een plaatje met jouw eigen sfeer. Succes verzekerd!

    • Dank voor je mooie woorden Betsy, super leuk!! Ik realiseer mij opeens dat de naam van je bedrijf ‘FeelGood Praktijk’ voor Shiatsu-therapie en Massage na het interieuradvies helemaal passend is en de lading dekt van je bedrijfsnaam 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *